WIETNAM

MotoWyprawa do północnym Wietnamie
 
Termin : 22.03.2020 (niedziela) – 05.04.2020 (niedziela)
Liczba dni : 14 (13 dni jazdy + 1 dzień odpoczynku)
Rodzaj trasy : drogi asfaltowe i szutrowe
Poziom trudności : średni
Całkowity dystans : 2060 km
Ilość miejsc : 12 + przewodnik
 
 
Zapraszamy do odbycia motowyprawy po północnym Wietnamie. Ten region daje świetną okazję do odkrywania autentycznego piękna tak bardzo zróżnicowanego regionu Sapa i Ha Long. Można tam napotkać przyjaznych mieszkańców i cieszyć się zapierającymi dech w piersiach krajobrazami północnego Wietnamu. Oprócz bezkresnych tarasów ryżowych, które umiejscowione są na zboczach gór sięgających wysokości prawie 3000 mnpm, zobaczymy również zatokę Ha Long, na której rozsianych jest około 1900 skalistych wysp i wysepek. Większość z nich ma formę wapiennych słupów wyłaniających się wysoko ponad powierzchnię wody. Jest to jedna z największych atrakcji przyrodniczych Wietnamu oraz całej Azji. Naszą motowyprawę zaczynamy i kończymy w Hanoi gdzie przylatujemy dzień wcześniej samolotem. Poruszamy się lekkimi motocyklami typu Honda CRF250L. Nasze bagaże będą podążały za nami w samochodzie serwisowym 4x4.
 
Dzień 1 : Hanoi - Nghia Lo (210 km)
 
Tego dnia zaczniemy od odebrania i sprawdzenia motocykli. Następnie po spakowaniu bagaży do samochodu serwisowego ruszymy w trasę. Początkowo droga z Hanoi do Thanh Son jest bardzo spokojna. Od Thanh Son do Thu Cuc i Ba Khe do Nghia Lo droga robi się coraz ciekawsza. Pojawia się mnóstwo zakrętów wśród gór Parku Narodowego Hoang Lien. Po około siedmiu godzinach dojedziemy do miejsca naszego noclegu w Nghia Lo – dużym mieście położonym w górach.
 
Dzień 2 : Nghia Lo - Than Uyen (180 km)
 
Pierwszym wyzwaniem tego dnia będzie pokonanie przełączy Lung Lo. Droga ma długość 15 km i posiada miejscami 10% nachylenia. Dalej przejedziemy przez przełęcz Khau Pha o wysokości 1500 mnpm. To jedna z najdłuższych przełęczy górskich w kraju. Ma opinię jednej z najniebezpieczniejszych dróg w kraju. Ma 30 km długości i jest dosyć stroma. Bywa tam niebezpiecznie ze względu na gęstą mgłę, ostre zakręty, brak barier, znaków ostrzegawczych, regularnej konserwacji oraz z powodu ryzyka osuwisk. Będzie się sporo działo. Dalej dojedziemy do tarasów ryżowych Mù Cang Chải, które zostały uznane za jeden z najbardziej wyjątkowych krajobrazów Wietnamu. Po 5 godzinach przybędziemy do Than Uyen - miejsca naszego noclegu.
 
Dzień 3 : Than Uyen - Sapa (140 km)
 
Rejon Uyen jest zamieszkany głównie przez plemiona Hoa, H'mong i Dzao. Przez pierwsze 100 km droga będzie spokojna. Ostatnie 40 km będzie już bardziej krętych i obfitujących w zapierające dech widoki. Po 5 godzinach dotrzemy do miejscowości Sapa, która leży na wysokości około 1600 mnpm, na wzgórzach oddzielonych głęboką doliną od masywu Phan Xi Pang (3143 mnpm), zwanego "Dachem Indochin".
 
Dzień  4 : okolice Sapa (40 km)
 
Tego dnia zwiedzamy okolice Sapa, które są domem pięknej górskiej scenerii, zielonych pól tarasowych oraz unikalnych wsi Indochin. Największą atrakcją w okolicy jest Phan Xi Pang - najwyższy szczyt w Wietnamie (19 km od miasta). Wydaje się, że to jest blisko lecz podróż nie jest łatwa. Sapa jest jednym z najbardziej popularnych miejsc w Wietnamie dla motocyklowych wycieczek gdzie występuje  około 2024 odmian kwiatów i 327 gatunków zwierząt. To będzie spokojny dzień, który pozwoli zregenerować siły.
 
Dzień 5 : Sapa - Bac Ha (100 km)
 
Podróż z Sapa do Bac Ha trwa około trzy godziny. Po 34 km dojedziemy Lao Cai - miasta granicznego. Nie można tam robić zdjęć w stronę Chin. Obiad zjemy w pięknej scenerii. Ten dzień będzie dosyć krótki jeżeli chodzi o jazdę motocyklem.
 
Dzień 6 : Bac Ha - Ha Giang (200 km)
 
Po śniadaniu ruszymy krętymi drogami prowincji Xin Man. Później wrócimy w rejon majestatycznych gór aby następnie skierować się na główną drogę w kierunku Ha Giang. Tam spędzimy na noc. W tej miejscowości trzeba będzie załatwić kolejne niezbędne zezwolenia na poruszanie się w strefie przygranicznej. Trasa przewidziana jest na około sześć godzin.
 
Dzień 7 : Ha Giang - Dong Van (180 km)
 
Po otrzymaniu zezwolenia będziemy poruszali się wąskimi, wymagającymi, górskimi drogami wzdłuż zboczy. Droga o długości 20 km jest piękna ale dosyć trudna. Następnie przejedziemy przez najbardziej fascynującą przełęcz Ma Pi Leng. Dalej trasa będzie się wiła wzdłuż rzeki Nho Que, która ma kolor turkusowy i jest uznawana za najpiękniejszą rzekę w rejonie kwiatowym. Trasa po sześciu godzinach zakończy się w miejscowości Dong Van. Jest najpopularniejszym przystankiem w regionie Ha Giang i nie przypadkiem jest miejscem komfortowego zakwaterowania i dobrego wyżywienia. Ale prawdziwym powodem, dla którego warto tu przyjechać, jest niedzielny targ, jeden z największych i najbardziej kolorowych w regionie. Po przyjeździe do miasta, będziemy potrzebowali więcej czasu aby zwiedzić zabytkowe uliczki z domami z cegły, gliny, dachówką, które zbudowano przed wiekami.
 
Dzień 8 : Dong Van - Bao Lac (80 km)
 
W tym dniu będziemy przemierzać drogę, która jest jeszcze w budowie. Jest jedną z najpiękniejszym w Wietnamie. Po czterech godzinach dojedziemy do miejscowości Bao Lac.  To jest zachodnia dzielnica prowincji Cao Bang, granicząca z Chinami na północy, Pac Nam (Bac Kan) na południu, Bao Lam (Cao Bang) na zachodzie i Thong Nong (Cao Bang) na wschodzie. Położony wzdłuż poetyckiej rzeki Gam i Neo ten wyżynny region zachwyca dziewiczymi i majestatycznymi krajobrazami. Ponadto wyjątkowa przestrzeń kulturowa pogranicza wydaje się tworzyć żywe piękno i ogromną witalność Bao Lac. Ten region uważany jest za jeden z najdalszych i najbiedniejszych regionów Wietnamu.
 
Dzień 9 : Bao Lac - Cao Bang (150 km)
 
Tym razem poznamy piękne trasy prowincji Cao Bang. Przejedziemy kilka przełęczy. Droga jest łatwa ale zawiera wiele ostrych zakrętów. Będziemy się często zatrzymać aby wykonać zdjęcia, zjeść czy też uzupełnić płyny. Zajmie nam to osiem godzin z czego 5 godzin to jazda.
 
Dzień 10 : Bang – wodospady Ban Doc (Quang Uyen) (180 km)
                        
Z Cao Bang pojedziemy do Quang Uyen. To jest region uważany za jeden z najbardziej odległych miejsc w Wietnamie. Krajobraz tego obszaru jest zachowany w stanie nienaruszonym. Będziemy jeździć głównie drogami szutrowymi w pobliżu chińskiej granicy gdzie Wietnam i Chiny dzielą się najpiękniejszymi wodospadami Ban Gioc. Wodospad Ban Gioc jest jednym z najbardziej imponujących atrakcji w Wietnamie. Położone w północno-wschodniej prowincji Cao Bang wodospady mają 30 metrów wysokości i 300 metrów szerokości co czyni Ban Gioc najszerszym (ale nie najwyższym) wodospadem w kraju. Będziemy mogli przyjrzeć się im bliżej podczas spaceru oraz popływamy w jego wodach. Tej nocy będziemy nocować w hotelu z widokiem na wodospady.
 
Dzień 11 : Quang Uyen - Lang Son (240 km)
 
Tego dnia będziemy podróżować słynną drogą z czasów wojny kolonialnej. Route 4 przechodzi przez wsie Dong Khe i że That Khe. To miejsce słynie z licznych krwawych walk w 1950 roku, między Viet Minh i Armią Francuską. W późnych godzinach popołudniowych dotrzemy do miasta Lang Son. Ten rejon od dawna był znany jako brama do Cao Bang i Chin. Będziemy podziwiać krasowe góry, urocze rzeki, malownicze krajobrazy, wiele zabytków historycznych i kulturalnych. Przed dojechaniem do hotelu zwiedzimy jaskinie Tam Thanh i Nhi Thanh
 
Dzień 12 : Lang Son - Ha Long (200 km).
 
To będzie dosyć długa podróż. Głównie drogami drugorzędnymi tuż obok kopalni węgla. Droga może być pokryta czarnym pyłem węglowym. Śpimy w nadmorskim kurorcie Bãi Cháy, wchodzącym w skład miejscowości Ha Long. Bãi Cháy to sztuczna piaszczysta plaża położona wzdłuż zatoki Ha Long o długości ponad 500 metrów i szerokości 500 metrów. Podróż skończymy po sześciu godzinach.
 
Dzień 13 : zatoka Ha Long
 
Od rana będziemy się relaksować po długiej podróży. W ciągu dnia będziemy mieli możliwość wybrać się na wycieczkę statkiem po zatoce Ha Long Bay. Wieczorem będziemy mogli obejrzeć film, wziąć udział w karaoke lub łowić ryby z załogą. Będzie także można wynająć prywatną łódź i odbyć rejs po zatoce Ha Long wraz z noclegiem. Ta opcja kosztuje extra.
 
Dzień 14 : Ha Long - Hanoi (160 km)
 
Ostatniego dnia będziemy mieli również do dyspozycji dwie opcje Pierwszą z nich będzie rejs na wyspę Titov, która znajduje się w sercu Zatoki Ha Long, zaledwie 8 km na południowy wschód od portu Bai Chay. Choć jest stosunkowo niewielka to uważana jest za jedną z najbardziej malowniczych wysp w zatoce. Jest ulubionym miejscem wśród turystów. Wyspa Titov oferuje zapierające dech w piersiach krajobrazy, które można oglądać z punktu widokowego zlokalizowanego wysoko w centrum wyspy. Druga opcja polega na kontynuowanie rejsu po Halong Bay, lunch na statku i powrót w południe. Po południu wrócimy do Hanoi gdzie będziemy starali się zwiedzić stolicę Wietnamu. Zjemy tam pożegnalną kolację. Tu zakończymy naszą motowyprawę po północnym Wietnamie. Kolejnego dnia po odwiezieniu na lotnisko wracamy do domów.
Przedstawiony powyżej program jest tylko zarysem trasy, którego realizacja jest uzależniona głównie od warunków atmosferycznych oraz stanu dróg.
 
 
CENA : 2.500 EURO (rezerwacja miejsca po wpłacie 750 euro zaliczki)
 
Cena zawiera:
 
- Paliwo.
- Wyżywienie: śniadanie, obiad, kolacja.
- Zakwaterowanie w pokojach 2 lub 3-osobowych.
- Wypożyczenie motocykla HONDA CRF 250 L.
- Samochód wsparcia 4x4 w którym przewozimy bagaże.
- Transport z lotniska oraz z powrotem na lotnisko.
- Przewodników: polskojęzycznego oraz lokalnego.
- Niezbędne zezwolenia.
- Bilety wstępu do atrakcji turystycznych.
- Wypożyczenie kasku i okularów.
- Koszulkę i naklejki pamiątkowe.
- Dokumentację fotograficzną.
 
Cena nie zawiera:
 
- Ubezpieczenia.
- Wizy do Wietnamu.
- Biletu lotniczego.
- Napiwków.
 
Ilość miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń
 
Kontakt: Paweł Seweryniak – tel.: +48 601 260 590, e-mail: pseweryniak@gmail.com
 

Formularz kontaktowy

Copyright ©2019 , All Rights Reserved.
Liczba odwiedzin: 4212
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem